
Ve školní družině jsme se učili stolovat. Vysvětlili jsme si, co slovo STOLOVÁNÍ vůbec znamená. Děti si vymodelovaly svá oblíbená jídla. Někdo si vytvořil párky v rohlíku, někdo si udělal pizzu nebo hamburger, hranolky a další jiná oblíbená jídla, která jsme si uložili na připravené tácky. Děti si samy krásně připravily a nazdobily sváteční stůl. Podle připraveného pracovního listu se děti naučily dávat příbor na stůl. Ukázali jsme si, jak krájíme, že nůž patří za vidličku, kterou si maso přidržíme. S dětmi jsme si povídali o zásadách stolování, například i o tom, že nůž nepatří do pusy, a že u jídla se nemluví. Dále jsme se seznámili s pravidlem kladení příboru na talíř. Všichni jsme se pěkně pobavili a všem se tato akce líbila. Předpokládám, že si děti z této zábavy alespoň nějakou zásadu odnesly a také to, k čemu nám příbor vlastně slouží.
Michaela Němcová, vychovatelka